Biography:

Hessa Al-Thani is an Assistant Professor in Educational Sciences Department and Associate Dean for Academic Affairs at the College of Education, Qatar University. Al-Thani’s research focuses on pedagogical approaches, curriculum enrichment as it relates to character education, students’ motivation in learning and civic engagement. At Qatar University, Al-Thani is involved in developing new approaches in teaching and learning and is mentoring QU faculty to improve their teaching.

Al-Thani’s research on student’s achievement and civic engagement was presented at the Comparative and International Education Society in 2019 in San Francisco, California. During her tenure at RAND Corporation, Al-Thani conducted extensive research in areas related to K-12 and Higher Education reform and development. Al-Thani holds a PhD degree in Educational Policy and Social Analysis from Columbia University.

تعمل الدكتورة حصة آل ثاني كأستاذ مساعد في قسم العلوم التربوية، وتشغل منصب العميد المساعد للشؤون الأكاديمية في كلية التربية في جامعة قطر. تركز أبحاث الدكتورة آل ثاني على المناهج التربوية، إثراء المناهج الدراسية وأثرها على تعليم الفرد وبناء شخصيته، وتحفيز الطلاب على التعلم والمشاركة المدنية. تشارك الدكتورة آل ثاني في تطوير أساليب جديدة في التعليم والتعلم، كما تقوم بمتابعة أعضاء هيئة التدريس في جامعة قطر من أجل تجويد أساليبهم التدريسية.

قدمت الدكتورة آل ثاني نتائج أبحاثها حول تحصيل الطلاب ومشاركتهم المدنية في جمعية التعليم المقارن والدولي في عام 2019 في سان فرانسيسكو، كاليفورنيا. أجرت آل ثاني خلال فترة عملها في مؤسسة راند أبحاثا مستفيضة في مجالات تتعلق بإصلاح وتطوير  التعليم (رياض الأطفال- الثانوي) والتعليم العالي. تحمل الدكتورة آل ثاني درجة الدكتوراه في السياسة التعليمية والتحليل الاجتماعي من جامعة كولومبيا.